dimecres, 17 d’agost del 2011

Nora Albert-Helena Alvarado




Nora Albert, pseudònim d'Helena Alvarado, és catedràtica de llengua i literatura catalanes. Ha fet també algunes incursions en el món de la imatge, en especial amb vídeo i fotografia, en el qual ha obtingut el premi Clara Campoamor. 



Col·labora en programes d'intercanvi europeu i en cursos i seminaris de formació per a adults. També ha desenvolupat diferents tasques editorials i de traducció, en especial de l'anglès al català. Pel que fa a la crítica literària, s'interessa per la interculturalitat, la literatura comparada i la literatura escrita per dones, i ha publicat diversos articles, la majoria referits a Caterina Albert (Víctor Català), tot obrint noves escletxes pel que fa a la reinterpretació i orientació sobre la seva biografia i la seva obra. Ha publicat Solitud de Víctor Català, un estudi sobre el principal llibre de l'autora, adreçat a l'àmbit acadèmic i escolar, però obert a tota mena de públic.


Nora Albert resideix a Eivissa.


Dades biogràfiques i poemes manllevats de la web: Poesia en català





Encenc un llumí



Encenc un llumí
i elideixo per sempre
aquest Déu
que mutila diccionaris.



Mots i brases


Mentre el dia es gira
i es desfila tediós i indolent
i el triomf de la mediocritat
senyoreja i falca l'eixam humà,
desem les hores dins el calaix
i salpem, proa altiva,
vers voluntàries derives,
bells naufragis anellats al vent
Timoneres dels nostres somnis
els dits remen salobres d'aire i foc,
dansa acuàtica sota els llençols.
Del doll lluent que lentament
llepaves, lliscava l'argent
dolç i silent.
L'única àncora permesa: el cor.





Ona i salubre,
escuma de la vida
que envoltes l'illa.

l'horitzó em remet
a l'hora baixa sagnant
dels meus somnis muts.








7 comentaris:

miquel ha dit...

M'ha fet gràcia veure l'Helena aquí -veig que ja fa dues setmanes que la tens, però jo encara estic una mica dispers. Fa molts anys que la conec, però pràcticament no l'he vista des que va marxar a Eivissa.
Em sembla interessant aquest treball que es pot consultar sencer, a través d'arxius pdf, sobre altres literatures: http://www.xtec.es/sgfp/llicencies/200001/resums/halvarado.htm

Júlia ha dit...

Em sembla que en alguna ocasió en vas parlar al blog.

Júlia ha dit...

No puc entra a l'adreça que m'indiques, mira si estan bé les dades.

Anònim ha dit...

hola des d' Eivissa,
Sóc NORA ALBERT ( o helena alvarado, com vulgueu). gràcies per citar-me.
quant al Pere, on em vares conèixer?
salut i poesia!

Anònim ha dit...

podeu connectar amb mi
noralbert@yahoo.es

Júlia ha dit...

Gràcies pel missatge, Helena!!!

miquel ha dit...

No hi ha misteri, Helena. Em sembla que et devia conèixer al carrer Diputació, 320. Després vam compartir uns anys al nocturn del parc de la Ciutadella. Esclar que aleshores jo no em deia pere ;-)